De Dertiende Werkweek - Week Veertien In Curaçao

25 april 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Maandag 19.04.2010

Het was weer eens zo ver, om 07.30u was ik alweer wakker, als enige in huis natuurlijk, de rest lag nog heerlijk te slapen.
Dus ben ik mijn gaan wassen, foto’s op mijn reislog bijgewerkt, wat mailtjes, krabbels en privé berichten gelezen en beantwoord, vervolgens een hoop foto’s uitgezocht, gesorteerd en klaargezet om op Hyves te uploaden. Hierna ben ik mij gaan douche, waarna Mila zich is gaan douche en we samen naar Mambo Beach zijn gereden om Chantal op te halen. Toe we daar aankwamen was haar collega toch al klaar met het verwijderen van hair dreads dus had ze toch vervoer, wij terug naar huis gereden hun achter ons aan, tussendoor nog even snel getankt en de stad in om wat te shoppen. Hier van 16.00u tot 18.00u wat rondgelopen en gekeken, vervolgens heerlijk gaan uit eten bij ‘‘The Grill King’’, hierna nog een ijsje genuttigd bij de McDonald’s, waarna we naar huis zijn gegaan. Chantal heeft nog der mail bij ons gecheckt en vervolgens zijn ze weer naar Westpunt gereden. Ik heb nog mijn Hyves geüpdate met een hoop foto’s en ben rond 02.00u gaan slapen.

Dinsdag 20.04.2010

Het begint weer gebruikelijk te worden extra vroeg wakker te worden volgens mij. Om exact 07.00u keek ik namelijk op mijn telefoon om te zien hoe laat het was, toen ik wakker werd. Dus ben ik opgestaan om wat te drinken en dergelijke waarna ik me toch nog maar even terug in bed heb gelegd, weer in slaap gevallen ben en vervolgens om 11.00u wakker werd en definitief opgestaan ben. Hierna heb ik mijn reislog even bijgewerkt, het nieuws bekeken c.q. gelezen op internet, nog in het boek ‘‘Alleen Maar Nette Mensen’’ gelezen, Hyves berichten en krabbels beantwoord en geplaatst, mailtjes gelezen en beantwoord, schoolopdrachten bewerkt, gaan douche en dergelijk, aangezien ik om 14.30u weer eens moest werken.
Op het werk een redelijk rustige avond gehad, drie tafeltjes mogen ontvangen waaronder één tafeltje waar onze President / Directeur aan tafel zat.
Na alles opgeruimd te hebben waren we om 00.00u klaar met werken.
Thuis aangekomen, even mijn mail gelezen en beantwoord, krabbels/reacties op foto’s gelezen en beantwoord, urenregistratie en reislog bijgewerkt en eindelijk weer eens geüpdate met wat nieuwe avonturen, waarna ik rond 02.00u ben gaan slapen.

Woensdag 21.04.2010

Nog zeven dagen en dan komen mijn vader en oudste broer mij opzoeken!
Was weer eens vroeg wakker vandaag, namelijk om 07.30u, met als oorzaak dat ik de fan was vergeten aan te zetten. Aangezien ik niet meer kon slapen toch maar opgestaan, maar had al snel in de gaten dat ik nog te moe was en mijn ogen telkens dichtvielen. Dus heb ik mij de fan aangezet en ben ik op bed gaan liggen waarna ik al snel weer in slaap viel. Vervolgens rond 10.45u wakker geworden, computer weer aangezet waarna ik mijn mailtjes, krabbels en ander soort berichten gelezen en beantwoord heb. Rond 12.00u heb ik mij even gewassen en wat anders aangedaan waarna ik even snel naar de bank en supermarkt geweest ben. Hierna weer eens een heerlijk ontbijtje gemaakt in de zin van twee uitsmijters, twee broodjes en één boterham. Hierna even mijn reislog bijgewerkt, wat op Facebook gechat en dergelijke, waarna ik mij om 13.45u snel ben gaan douche en om 14.30u zoals gewoonlijk begon mijn werkdag weer. Vandaag voor mij een redelijk drukke dag, allereerst natuurlijk ons fine dining restaurant ingedekt en bedrijfsklaar gemaakt. Vervolgens met brake gegaan, hierna wat geholpen op Village Square waarna al snel mijn hulp gevraagd werd bij de banqueting die er plaats vond. Hier de resterende avond gewerkt, nog wat opgeruimd en een nieuwe meetingroom klaargezet, waarbij ik uiteindelijk om 00.00u klaar was met werken, nadat we met wat collega’s nog even tv gekeken hebben onder het genot van een drankje was ik om 00.45u thuis, hierna gedoucht, berichtje op Hyves beantwoord, reislog en urenregistratie bijgewerkt en rond 02.00u gaan slapen.

Donderdag 22.04.2010

Nadat ik om 10.45u wakker werd en op mijn telefoon zag dat ik een mail van school ontvangen had, heb ik z.s.m. mijn computer aangezet en ben deze mail gaan beantwoorden m.a.w. het probleem dat zij mij voorlegde gaan oplossen.
Nadat ik betreffende docent een uitgebreide mail teruggestuurd had en een aantal docenten hiervan een Cc’tje, ben ik mij een ontbijtje gaan maken. Hierna wat in het boek ‘‘Alleen Maar Nette Mensen’’ gelezen. Verder nog een account op een site geregeld waarop we alle foto’s gaan verzamelen die iedereen van de groep hier gemaakt heeft, wat krabbels gelezen en beantwoord, mij om 14.00u snel gaan douche en om 14.30u alweer aan het werk.
Op het werk een rustige avond gehad, geen gasten mogen ontvangen in Sculpture Garden, dus wat geholpen bij Village Square en in News Café, tussendoor mijn stagecontract in laten scannen en school deze per mail met bijbehorende informatie toegestuurd. Om 23.15u waren we klaar met werken en ben ik naar huis gegaan.
Thuis aangekomen heb ik verscheidene krabbels gelezen en beantwoord, vervolgens nog wat muziek geluisterd, mijn urenregistratie en reislog bijgewerkt, waarna ik om en nabij 02.30u ben gaan slapen.

Vrijdag 23.04.2010

Wat gaat de tijd toch snel, het is alweer vrijdag de week is alweer bijna voorbij, morgen nog en dan alweer weekend, terwijl het lijkt alsof de week net begonnen is. Morgen vertrekt Chantal terug naar Nederland en heeft zij haar stageperiode hier erop zitten en vandaag over twee maanden, drieëntwintig juni staat mijn vliegtuig klaar om mij terug te brengen naar ons kikkerlandje. Hopelijk is het tegen die tijd wel een stuk warmer in Nederland, want ik hoor alleen maar van de mensen die afgelopen periode terug zijn gegaan dat ze het koud hebben, andere mensen lopen is T-shirts en zij in hun winterjassen, haha.
Vanmorgen werd ik weer eens te vroeg wakker, namelijk al om 06.00u. Even opgestaan om wat te drinken en me maar weer terug op bed gelegd waar ik vervolgens in slaap gevallen ben en rond 10.30u weer wakker werd. Hierna ben ik mijn foto’s op Hyves in een goede volgorde gaan plaatsen wat wel een tijdje geduurd heeft, tussendoor nog wat mensen op MSN gesproken, waarna voor mij om 14.30u weer een nieuwe werkdag begon. Op het werk was het rustig, uiteindelijk hebben wij één tafel van twee mogen ontvangen, maar dat kwam goed uit want ons wekelijks potje bowlen met wat collega’s stond weer op de planning. Dus snel alles opgeruimd en om 22.30u waren wij dan ook klaar, snel naar huis gegaan na Mila en Caroline nog onder de douche gesprongen en tussen 23.00u en 23.30u waren wij dan ook weer op de bowlingbaan te vinden.
Na één uur gebowld te hebben zijn we naar Naokie’s gereden wat eigenlijk ook gebruikelijk is, waar we nog wat Lomito gegeten hebben.
Vervolgens door naar Mambo hier nog gefeest en gedronken tot in de late uurtjes waarbij ik uiteindelijk tussen 05.00u en 06.00u in bed ben beland.

Zaterdag 24.04.2010

Na een zware nacht en wakker te zijn geworden ‘‘mit ein kupke wie ein töpke’’ om stipt 10.00u ben ik eerst wegens uitdroging wat water gaan drinken waarna ik mij toch nog maar even op bed gelegd heb. Niet echt meer geslapen door sms’jes en telefoontje wat ik kreeg. Om 11.45u ben ik mij snel gaan douche aangezien ik voor het werk Chantal nog ging uitzwaaien op Hato. Nadat ik uit de douche kwam waren de moeder, zus en beste vriendin van Mila bij ons. Nadat ik hier nog even kennis mee gemaakt en wat gepraat had, was het alleen nog wachten op het telefoontje dat Chantal en dergelijke bijna bij Hato waren. Toen ik deze om en nabij 12.30u kreeg meteen naar Hato gereden hier nog even wat gezet, gedronken en een ijsje gegeten Chantal en Ilse uitgezwaaid en een goede terugvlucht toegewenst, waarna ik zo snel mogelijk weer terug naar huis geracet ben, hier om 14.15u aankwam, mij snel omgekleed heb en ben gaan werken.
Een redelijke relaxte avond was het uiteindelijk in Sculpture Garden, we mochten drie tafeltjes van twee personen en een tafel van drie personen ontvangen. Lekker kunnen doorwerken dus en om 00.00u waren we dan ook klaar. Vervolgens met de restaurantmanager en een supervisor wat gedronken en film gekeken, waarna ik uiteindelijk om 02.00u thuis was. Thuis aangekomen nog even mijn vuile werkkleding verzameld en teruggelopen naar het werk, waar ik deze bij de was gedaan heb. Om 02.30u ben ik gaan slapen.

Zondag 25.04.2010

Nadat ik wakker was geworden, heb ik in bed via mijn telefoon even mijn mail gecheckt, waarbij na een tijdje op mijn deur geklopt werd. Dit was Mila die vroeg of ik dan nou mee ging naar de grote knip. Aangezien zij al met z’n vijven waren en de auto dus eigenlijk vol zat heb ik toen besloten toch maar niet mee te gaan. Vervolgens heb ik mij thuis een heerlijk ontbijt gemaakt, mijn reislog en urenregistratie bijgewerkt, in het boek ‘‘Alleen Maar Nette Mensen’’ gelezen, de film ‘‘Coach Carter’’ gekeken, hierna nog met moeders gebeld via Skype, met wat mensen op MSN gechat, muziek gedownload en geluisterd, rond 18.00u gaan douche, nog wat muziek gedownload en geluisterd tot Caroline, Mila en co. aankwamen, het had wat langer geduurd aangezien ze autopech hadden in de zin van dat de auto warm liep, weinig of geen koelwater meer..
Vervolgens naar het resort van de moeder, zus en beste vriendin van Mila gegaan, genaamd ‘‘Trupial Inn’’ waar we daar in het restaurant gegeten hebben, toen nog even naar Mambo & Wet ’N Wild geweest zijn om even in Caribische stijl een feestje te vieren maar we waren allemaal eigenlijk net iets te moe, dus zijn we ook maar weer vroeg naar huis gegaan. Thuis aangekomen is Mila met haar zus en vriendin doorgereden naar hun resort waar zij drieën bleven slapen. Nog even mijn reislog bijgewerkt en eindelijk weer eens geüpdate. Om en nabij 01.30u ben ik langzaamaan toch maar eens naar bedje toe gegaan.