De Twaalfde Werkweek - Week Dertien In Curaçao

18 april 2010 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag 12.04.2010

Ongelofelijk maar waar, iedereen zei dat je onzettende spierpijn zou hebben de dag erna, dit was gelukkig niet het geval! Wel wat pijn aan mijn rug maar hier had ik al langer tijd last van zowel gisteren zelf al, als daarvoor, door het fantastische bed wat ik heb waarbij het matras groter is dan het bed zelf, haha.
Nadat ik mij een paar keer heb omgedraaid, nog wat via mijn telefoon wat op Hyves rondgekeken heb, ben ik uiteindelijk om 12.00u mijn kamer uitgelopen. Vervolgens mijn verbrande gezicht, gekoeld met wat water, hierna mijn reislog bijgewerkt, mezelf wat scrambled egg gemaakt, nog met mijn oudste broer gechat op Facebook , met mijn moeder gebeld via Skype, mij jongste broer nog een Ping! bericht gestuurd, met nog wat mensen op MSN en Skype gechat, foto’s op mijn reislog bewerkt, muziek geluisterd, gedoucht en dergelijke, foto’s van gisteren via mail naar Chantal gestuurd maar dat ging niet. Toen Mila rond 19.15u thuis kwam heeft zij zich snel gedoucht en zijn Caroline, Mila en ik naar huize Caracasbaai gegaan, hier wat mensen opgehaald en met een groep van veertien studenten gaan eten bij Zanzibar i.v.m. Lotte haar afscheid, zij vertrek woensdag namelijk terug naar Nederland.
Hier heerlijk gegeten, Lotte afgezet bij huize Caracasbaai even afscheid genomen en vervolgens doorgereden naar huize Frederikstraat te Otrabanda aangezien we alle drie vroeg op moesten omdat de verhuurder van de auto zijn geld komt innen en vooral Caroline die ontbijtdienst heeft, om 05.00u der wekker gaat en om 06.00u moet beginnen met werken.
Thuis aangekomen, heb ik mij een nieuwe slaapplek gecreëerd door het bed uit elkaar te halen en alleen de lattenbodem met daarop het matras op de grond te leggen, eens kijken of dat beter slaapt. Chantal nogmaals de foto’s proberen te mailen maar het bestand was weer te groot en ik had geen zin meer om het nog op een andere manier te gaan proberen dus ben ik mij gaan wassen en vervolgens rond 01.00u gaan slapen.

Dinsdag 13.04.2010

Dinsdag is er niet veel speciaals gebeurd,om 10.00u kwam de verhuurder van onze huurauto zijn geld ophalen, vervolgens heb ik heel even aan mijn schoolopdrachten gewerkt, ben ik mij gaan douche e.d. waarna ik rond 13.00u naar mijn werk ben gegaan. Hier heb ik aan mijn stageopdrachten gewerkt, tussendoor nog een gesprek gehad met de heer Steven Bakker aangezien zo zei hij, geklaagd zou zijn bij ons op school door een van de stagiaires i.v.m. te veel (over)uren.
Vervolgens om 15.00u het restaurant gaan indekken, de rest van de avond paar tafeltjes gehad, waaronder een groep van tien en gewoon lekker gewerkt.

Woensdag 14.04.2010

Rond 10.30u opgestaan en aan mijn stageopdrachten gaan werken, vervolgens om 13.45u snel gaan douche en 14.30u begon zoals gewoonlijk mijn werkdag weer, hier een Antilliaanse collega geholpen met zijn schoolopdrachten door het maken van een HACCP plan en dergelijke. Vervolgens ben ik samen met de restaurantmanager, aangezien we al tijd nog maar met z’n tweeën zijn qua personeel voor het Sculpture Garden restaurant, het restaurant gaan opzetten en bedrijfsklaar gemaakt. Hierna heb ik nog even aan mijn schoolopdrachten gewerkt, zijn we gaan pauzeren en vervolgens ben ik weer verder gegaan met de opdrachten. Om 18.20u belde Robin Janse, de restaurantmanager met de vraag of ik weer naar Village Square wou komen aangezien het alweer wat drukken begon te worden, hier hebben wij de gehele avond een beetje geholpen bij Village aangezien wij deze avond geen gasten hebben mogen ontvangen voor Sculpture Garden, hierdoor waren wij dan ook al vroeg klaar, namelijk om 23.00u. Vervolgens naar huis gegaan, hier nog wat krabbels, mailtjes beantwoorde & geplaatst en meer van dergelijke bezigheden. Waarna ik rond 01.00u ben gaan slapen.

Donderdag 15.04.2010

Nadat ik om 10.00u wakker werd, ben ik tot 11.00u in mijn bed blijven liggen en heb ik het nieuws bekeken via mijn telefoon op applicaties als Nu.nl en dergelijke.
Hierna mijn computer opgestart, mailtjes gelezen en beantwoord, even met Chantal gesproken over de foto’s van het wakeboarden, de reflectieverslagen en onze aanstaande wakeboard sessie die waarschijnlijk zondag weer zal plaatsvinden, muziek geluisterd en gedownload, reislog bijgewerkt van afgelopen twee dagen tot nu, krabbels gelezen en beantwoord, aan mijn schoolopdrachten gewerkt, wat scrambled egg gemaakt & gegeten, vervolgens gaan douche en om 14.30u weer aan het werk. Nogmaals was het een rustige avond, we hadden twee reserveringen één tafeltje van twee en één tafel van zes gasten, het tafeltje van twee is nooit komen opdagen en die de tafel van zes personen had op het laatste moment gecanceld. De gehele avond dus geen gasten mogen ontvangen in ons Sculpture Garden restaurant, daarbij was Village Square ook rustig en stonden ze met genoeg personeel dus dat konden ze ook makkelijk alleen af. Ons Aziatisch buffet in Jaipur was zoals gebruikelijk wel weer helemaal volgeboekt, maar ook hier stonden ze met voldoende personeel dus hadden ze onze hulp niet echt nodig, dus hebben Robin en ik nog een spelletje golf op de iPhone gespeeld, heb ik nog een heel klein beetje aan mijn schoolopdrachten gewerkt en verder hier en daar af en toe wat geholpen, gedronken en gegeten. Een relaxte maar tevens saaie avond dus. Uiteindelijk nog wat geholpen in Jaipur met het opruimen van het buffet en dergelijke, hierna met z’n allen nog een drankje genuttigd en om 00.30u was ik thuis. Thuis aangekomen mijn mail gecheckt en beantwoord, mijn krabbels beantwoord, urenregistratie & reislog bijgewerkt vriendenuitnodigingen voor Facebook geaccepteerd en nog een collega een uitnodiging toegezonden, vervolgens nog heel even aan mijn stageopdrachten gewerkt, nog wat felicitatiekrabbels verstuurd, waarna ik rond 02.30u ben gaan tukken.

Vrijdag 16.04.2010

Voor dat ik ging werken, was het een dag zoals elke dag, opstaan, wel geen ontbijt deze keer want ik had geen zin in een eitje en iets anders heb ik niet meer in huis aangezien ik nog altijd naar de Appie Heijn moet, gaan douche en om 14.30u begon mijn werkdag weer, hier heb ik het merendeel alleen het restaurant ingedekt en bedrijfsklaar gemaakt, aangezien Robin onze restaurantmanager nog even zijn mail ging checken en de fooi ging uittellen, wat overigens een heel leuk bedrag was!
Nadat het restaurant was ingedekt, ben ik op kantoor nog even aan mijn school/stageopdrachten gaan werken, hierna zijn we met vier man broodje Subway gaan halen, deze heerlijk opgegeten en weer aan het werk. Het was de gehele avond vrij rustig, hier en daar wat op Village Square geholpen, waar Michael Anthony weer aan het zingen was, maar ook hier was het rustiger dan normaal.
In ons Sculpture Garden restaurant was het weer te rustig wat na een paar dagen wel begint te irriteren, gisteren en eergisteren al geen gasten mogen ontvangen en daar leek het vandaag weer uit te gaan uitlopen, tot er uiteindelijk een verliefde stel kwam eten waarbij de vrouw zwanger was. Toen het eenmaal 22.30u was hebben Robin en ik alles snel opgeruimd en ben ik naar huis gegaan om me snel even om te kleden en hup weer in de auto naar de bowlingbaan zoals vaker op vrijdagavond. Nadat we hier anderhalf uur gebowld hadden zijn we bij de gebruikelijke snack een kleine portie Lomito met friet gaan eten, vervolgens heeft Robin mij en Mila bij Bermuda afgezet waar we tot in de late uurtje nog gefeest hebben. Uiteindelijk lagen we tussen 04.00u en 04.30u in bed denk ik.

Zaterdag 17.04.2010

Nadat ik rond 12.00u wakker werd doordat ze bij de huurbaas boven weer de badkamer aan het verbouwen waren wou ik mij gaan douche, maar er was geen water.. Dus nog maar even achter de computer gekropen in afwachting van kraanwater, had ik een emmer onder de kraan ingezet in de keuken en maar afwachten. Tot opeens om 14.00u er dan eindelijk weer water was, snel gedoucht en me verder klaargemaakt om vervolgens om 14.30u weer aan het werk te gaan. Op het werk was het weer de gehele avond rustig, op de Square was het rustig en bij ons was er niks te doen, uiteindelijk geen gasten ontvangen, dus heb ik de vraagstelling van een van mijn school/stageopdrachten afgemaakt, spelletje gespeeld, gegeten, gedronken, email gecheckt, wat op Hyves en Facebook rondgeneusd en vooral lekker rustig aan gedaan!
Om 23.00u waren we klaar met opruimen en dergelijke, hierna nog een drankje genuttigd met Lynette, Robin, Alex en Martijn. Thuis aangekomen mijn reislog & urenregistratie bijgewerkt, muziek geluisterd en iets voor 02.00u gaan slapen.

Zondag 18.04.2010

Om 09.00u ging de wekker, vervolgens opgestaan op de computer wat krabbels en dergelijke beantwoord, vervolgens zijn Mila en ik nog even snel de straat afgelopen om beltegoed te gaan halen, hierna nog even de supermarkt ingelopen voor wat kleine boodschappen, deze thuis afgezet en ingeruimd, waarna Mila zich nog even een lunchpakket gemaakt heeft en we zijn gaan wakeboarden. Bij de wakeboard school aangekomen kwamen Chantal enz. al aanrijden. Hup de boot in waarna we van 12.30u tot 15.30u ongeveer, met vijf man (vier dames en ik) gewakeboard hebben, dit was heel gezellig! Na deze middag en tevens mijn tweede wakeboard sessie begin ik al langzaamaan het springen onder de knie te krijgen, heel langzaam! Maar het gaat wel goed. Na het wakeboarden was Mila doodmoe, maar zijn we toch nog samen met Chantal en een collega van haar Janina gaan eten bij ‘‘Café De Tropen’’, nadat we hier heerlijk gegeten hadden is iedereen naar huis gegaan met de bedoeling zich te douche en klaar te maken om vervolgens naar Wet ’N Wild te gaan, maar helaas bracht een inbraak bij een collega van Chantal hierbij roet in het eten en zijn we uiteindelijk dus niet meer gaat stappen. Mila is om en nabij 21.30u gaan slapen, ik heb mijn reislog nog wat bijgewerkt, foto’s bewerkt, mailtjes verstuurd, krabbels en privé berichten beantwoord, ben gestopt met het boek ‘‘Brandt New York?’’ aangezien dit geen leuk c.q. interessant boek was en ben aan een nieuw boek begonnen ‘‘Alleen Maar Nette Mensen’’. Uiteindelijk rond 00.00u gaan slapen, morgen een dagje shoppen!