De Elfde Werkweek - Week Twaalf In Curaçao

11 april 2010 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag 05.04.2010

Vandaag een dagje vrij maar het weer zit helaas een beetje tegen want het is erg bewolkt, tot nu toe nog niet meegemaakt op deze manier..
Nadat ik weer eens eerder wakker was geworden en mij terug in bed heb gelegd ben ik uiteindelijk tussen 10.30u en 11.00u uit mijn bed opgestaan. Vervolgens een ontbijtje gemaakt bestaande uit boterhammen met overheerlijke Limburgse stroop. Tijdens het ontbijt wat muziek geluisterd, waarna ik mij op bed nog wat gelezen heb. Tot ik gebeld werd door mijn moeder, omdat ze niks op haar smsje gehoord had, maar wat bleek ze had twee sms’jes die ik terug gestuurd had, beide niet ontvangen. Dus even afgesproken om via Skype verder te praten en dit hebben we hierna dan ook meteen gedaan, vervolgens Dwain nog gesproken via Skype, waarna ik wat krabbels ben gaan beantwoorden! Hierna werd ik weer geld via Skype, ditmaal door mijn oudste broer die bij mijn moeder en Lei thuis was, dus daar nog even mee gesproken. Vervolgens met nog wat mensen op MSN gechat, Hyves en Facebook bijgewerkt, Twitter account aangemaakt en alle drie de accounts inclusief mij reislogpagina aan elkaar door gelinkt. Rond 21.30u ben ik met Chantal, Mo (een collega van haar) en Claudia een medestudent van Chantal wat bij Kura Hulanda Lodge werkt gaan uit eten bij Cabana. Na thuiskomst nog even mijn reislog bijgewerkt, boekje gaan lezen in bed en vervolgens tussen 01.00u en 01.30u gaan slapen.

Dinsdag 06.04.2010

Rond 10.30u ben ik eens opgestaan, als ontbijt heb ik boterhammen met overheerlijke Limburgse stroop gegeten en een krentenbol. Heb nog even met mijn moeder gebeld via Skype, nog met een klasgenoot die in Winterberg (Duitsland) stage loop op MSN gesproken, mijn reislog geüpdate met nieuwe foto’s en om 14.30u weer gaan werken. Op het werk was het best een shit dag, het indekken van het restaurant liep niet lekker aangezien er de hele tijd regen dreigde en toen we het eenmaal hadden ingedekt, met zeil afgedekt en er gasten aan het eten waren begon het dus daadwerkelijk te regen. Dit heeft het de gehele avond en nacht nog wat gedaan. Om 00.00u was ik klaar met werken, naar huis gegaan, nog even terug de weg overgelopen naar mijn werk om daar mijn werkkleding bij de was te doen en weer naar huis. Thuis mijn urenregistratie bijgewerkt, op mijn reislog de foto’s die ik ’s middags geüpload had een deel van bewerkt, de rest doe ik morgen waarschijnlijk. Nog wat op Hyves, Facebook en Twitter gewerkt en uiteindelijk rond 03.00u gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag, waarbij ik vroeg op moet omdat we met wat mensen gaan ontbijten bij het Hilton hotel.

Woensdag 07.04.2010

Moet je vroeg je bed uit, wordt je normaal altijd om 08.00u al vanzelf wakker, moet ze je nu wakker maken.. Haha. Rond 10.00u zijn we heerlijk uitgebreid gaan ontbijten bij het Hilton hotel; warme chocolademelk, croissantjes, noem het maar op! Dus heb ik mij weer eens goed volgegeten, thuis aangekomen nog even wat gelezen, email gecheckt en beantwoord, muziek geluisterd, reislog bijgewerkt, krabbels gelezen en beantwoord, nog even met een Duits meisje wat ik al bijna een jaar niet gesproken had even gechat via Facebook, vervolgens om 14.30u gaan werken, waarbij we vanwege de regen binnen in Astrolab waar normaal gesproken het ontbijt geserveerd wordt ons restaurant opgezet hebben.
Deze avond hebben we één groep van negen personen te gast gehad; die bestond uit zeven topjournalisten uit de USA, de President / Director meneer Peter H. Heinen en de Resident Manager mevrouw Shirley Geerman. Zij hebben deze avond in ons restaurant genoten van een drie gangen menu met betere wijnen en dergelijke. Om 23.15u was ik klaar met werken, redelijk vroege vandaag, maar dat had ik ook wel nodig. Vervolgens thuis nog wat muziek geluisterd, mail gecheckt, op Facebook nog een spelletje gespeeld, reislog bijgewerkt, wat foto’s op mijn reislog bewerkt en rond 00.45u eens vroeg mijn bedje opgezocht.

Donderdag 08.04.2010

Het was al bijna 11.00u toen ik daadwerkelijk opstand, vandaag eindelijk eens een beetje doorgeslapen voor een langere periode, oftewel zelf dat slechte bed begint te wennen, haha.
Vervolgens mijn mail gecheckt, waarbij ik een mail had van mijn mentor deze al allereerste beantwoord, vervolgens school gebeld zodat ik weer op mijn persoonlijk internetpagina van school terecht kon en mijn mentor vervolgens nog een mail gestuurd dat dit weer het geval was.
Nog wat mensen gesproken op MSN, gaan douche en dergelijke, snel even een korte broek, T-shirt en slippers aangedaan waarna ik nog naar Zuikertuintje gescheurd ben voor wat spulletjes te kopen. Hierna weer snel naar huis gescheurd, hier snel mijn outfit verruild voor mijn werkkleding en gaan werken. Op het werk was het een hele lekker avond, alles ging prima, genoeg gasten niet te druk maar toch genoeg te doen en zeer veel lovende complimenten. Deze maand wordt qua fooi ook de beste tot nu toe! Om 00.00u waren we klaar met werken, in Jaipur nog even geborreld met wat collega’s en naar huis. Thuis aangekomen hebben Mila, Caroline en ik nog een film gekeken genaamd The Guitar, waarna ik mijn reislog nog bijgewerkt heb, krabbel beantwoord, mail gecheckt en om 02.30u gaan slapen. Morgenvroeg namelijk weer vroeg eruit..!

Vrijdag 09.04.2010

Vanmorgen ging om 08.30u de wekker, vervolgens zijn we naar het Marriot hotel gereden om daar te gaan ontbijten. Hier was het best wel druk, voor ons iets te druk dus zijn Mila, Caroline en ik maar doorgereden naar het Floris Suite hotel en hebben we daar genoten van een heerlijk ontbijt, hier nog wat foto’s gemaakt van een duif met een pootje en dergelijke. Thuis aangekomen hebben Mila en Caroline zich nog even op bed gelegd. Om 14.30u ben ik gaan werken, op het werk aangekomen had ik een redelijk norse Alex voor mijn neus staan, want ik zou zijn bloezen die hij in de was had gedaan op het werk gepakt hebben. Dus ik even snel terug naar huis om te kijken of ik ze ook daadwerkelijk had, wat niet het geval was. Terug naar het werk, Sculpture Garden opgezet en ingedekt en klaar voor weer een bleek later lekker werkavond. We hadden ongeveer drie tafeltjes wat allemaal lekker liepen tot opeens een groep mensen van veertien personen ons restaurant binnen liepen, oh nee hé dachten we. Dat was natuurlijk die groep van veertien personen waar wij een reservering van hadden gekregen van het Marriott hotel voor afgelopen dinsdag, dus hebben zij het ons verkeerd door gegeven. Gelukkig zaten er op de enige plek waar we zo´n lange tafel kunnen creëren geen mensen en hebben we dus in ongeveer vijf minuten overal tafeltjes weggepakt en voor hun een tafel gecreëerd. Uiteindelijk is nog iedereen geholpen kunnen worden en zijn alle gasten tevreden naar huis kunnen gaan bleek ook wel aan de fooien, hadden van de grote groep alleen al honderd veertig dollar tip. Toe zij weg waren snel alles opgeruimd want om 23.30u hadden we met wat collega´s twee bowlingbanen gehuurd. Om 23.15u waren we klaar met werken, snel naar huis nog even wat anders aangedaan en met een collega meegereden naar de bowlingbaan. Hier het eerste potje met een mooie score van honderd vijfendertig gewonnen maar daarna ook helemaal niks meer gegooid. Vervolgens zijn we bij een plaatselijke snack een broodje lomito gaan eten en nog even wat gaan drinken bij ‘‘De Boot’’ waar onze avond uiteindelijk werd verpest door een groot gevecht waarbij er met barkrukken geslagen werd en dergelijke maar dat was nog niet alles want het was snel afgelopen toen jongen een andere jongen neerstak met een, zo hoorde ik later, ijspriem. Hierna wou Mila zo snel mogelijk van ‘‘De Boot’’ af, maar er was nog een hoop rumoer en geschreeuw waarbij de jongen die neergestoken was zitten achter zijn rug werd vastgehouden, zoals je dat in films ziet. Dus heb ik haar tegen gehouden en zijn Andy, de Chef, Mila en ik uiteindelijk zo achter elkaar aan van ‘‘De Boot’’ afgelopen en naar huis gegaan, waarbij ik duidelijk zag dat die jongen of al dood was of sowieso dood zou gaan want het duurde nog wel even voor er een ambulance zou zijn en hij lag tenslotte rechts van de uitgang waarbij je hem zo kon zien liggen en er overal bloed lag een hoop bloed dankzij de alcohol. Thuis aangekomen kwam opeens een agressieve Gilbert en Johan binnen gelopen, Gilbert was heel boos en wou het liefst terug naar ‘‘De Boot’’ aangezien de dader van de voorgaande steekpartij hem in zijn gezicht geslagen zou hebben. Toen Johan hem de sofa/bank gewezen had om hem rustig te krijgen en wij er bij waren gaan zitten om met hem erover te praten en hierdoor te kalmeren stond hij opeens op en is hij naar buiten gerend en weg was hij, Johan en ik er meteen achter aan om hem te zoeken waarbij we nog naar ‘‘De Boot’’ gereden zijn en er eindelijk een ambulance zagen maar geen Gilbert, nog door Punda en Otrobanda gereden zijn maar Gilbert niet vonden. Na denk ik een half uur gezocht te hebben heb ik mij door Johan laten afzetten bij de pontjesbrug, hebben we nummers uitgewisseld om elkaar op de hoogte te houden, is hij naar huis gereden en ben ik verder gaan zoeken, want ondanks dat we het onder elkaar als huisgenoten soms niet kunnen vinden met z’n alle wil ik absoluut niet dat er iemand iets overkomt, we zijn met z’n allen hier gekomen en gaan ook met z’n allen terug. Dus ben ik verder gaan zoeken en gaan vragen aan mensen die ik tegen kwam of ze een jonge die iets kleiner is dan mij met zwart kort stekeltjes haar gezien hadden, waarbij ik na een tijdje verwezen werd naar het busstation. Hier heengelopen geen Gilbert te bekennen, wel vertelde hij de laatste keer dat we hem aan de telefoon gesproken hadden en vervolgens zijn gsm uitgezet had dat hij in Punda bij de Subway was. Dus hierna de pontjesbrug overgelopen naar de Subway in Punda hier nog wat mensen gevraagd of ze ‘‘een jongen iets kleiner dan mij, met kort zwart stekeltjes haar’’ gezien hadden, maar hierop was hun antwoord nee. Dus ben ik nog wat door Punda gelopen en heb ik hier en daar nog naar Gilbert gezocht maar ben ik uiteindelijk terug richting de pontjesbrug en het appartement gelopen. Bij de pontjesbrug aangekomen was deze dicht dus heb ik hier zitten wachten, daar en tussendoor nog een paar keer met Mila gebeld, tot ik een sms’je van haar kreeg; Gilbert is thuis doe je voorzichtig, hij is helemaal door t dolle heen, gooit glas op de grond afstand bediening…. Dus heb ik hierna meteen Gilbert gebeld en eindelijk ging de telefoon over zonder direct op voicemail over te gaan. Gilbert was inderdaad thuis en vroeg aan mij of hij naar me toe moest komen, waarbij ik hem zei nee doe maar niet, doe maar rustig, blijf maar thuis, ik kom zodra ik de pontjesbrug over kan terug naar het appartement. Ok zei hij, doe je wel voorzichtig want daar lopen me wat figuren rond. Ja weet ik, komt goed was mijn antwoord. Dus ben ik bij het hek van de pontjesbrug gaan zitten wachten tot dat klote tankerschip voorbij was en de brug weer dicht/open ging, ligt eraan hoe je het bekijkt. Tijdens het wachten nog een paar keer bijna in slaap gevallen maar uiteindelijk zag ik de brug dichterbij komen en ging de bel dat de hekken, in dit geval, opengaan af. Snel opgestaan, naar huis gelopen en naar de kamer van Gilbert gelopen om hem te vragen wat van al deze zeik nou eigenlijk de bedoeling was, maar hij lag al te slapen en had zijn deur nog openstaan, deze dichtgemaakt, naar Mila der kamer gelopen die nog wakker was, haar welterusten gewenst, der kamerdeur dichtgedaan, alle sloten gesloten en lichten gedoofd en vervolgens rond een uur of 06.00u / 06.30u kon ik eindelijk zelf eens mijn bedje opzoeken en gaan slapen.

Zaterdag 10.04.2010

Mooie datum, niet zo’n mooi dag. Doodmoe werd ik rond 12.00u wakker van de drukke en vermoeiende dag ervoor. Toen ik mijn kamer uitliep stonden Caroline en Mila voor mijn neus. Caroline die het hele verhaal natuurlijk van Mila gehoord had vroeg mij hoe het met me was, of ik een beetje geslapen had en dergelijke. Zij zijn uiteindelijk naar de winkel gegaan dus heb ik mij mijn computer opgestart en ben ik aan mijn reislog etc. gaan werken. Vervolgens kwam Gilbert zijn kamer uit, hier nog een gesprek mee gehad over gisteren, dat uiteindelijk wel weer goed zat. Hierna mijn reislog en urenregistratie verder bijgewerkt en om 13.45u snel gaan douche, aangezien ik om 14.30u alweer moest werken, helaas.
Op het werk liep het tegenover de rest van de week niet lekker, iedereen was gaar en had nog een kater van afgelopen nacht, het ging niet slecht maar het liep gewoon niet lekker, nog een stortbui tussendoor gehad en uiteindelijk twee tafeltjes van twee, één viertje en één tafeltje met één gast gehad. We waren dan ook om 23.00u klaar met werken. Thuis aangekomen nog even mijn mail gecheckt en beantwoord, mijn urenregistratie en reislog bijgewerkt, wat muziek geluisterd en rond 01.15u maar eens gaan slapen aangezien ik er weer vroeg uit moet.

Zondag 11.04.2010

Weer een fantastische dag was deze zondag!
Nadat ik om 08.00u ben opgestaan, mij gewassen, ingesmeerd met zonnebrandcrème, de spullen voor vertrek gepakt en nog wat ontbeten had. Waren om 09.30u Chantal, Mo en een Duitse collega van hun bij mij en zijn we naar het Spaanse Water gereden. Hier even gewacht op de boot en vervolgens naar de boardersplas gevaren, hier de gehele middag gewakeboard, behalve de Duitse collega van Chantal en Mo, zij zag het niet zo zitten en zou de volgende keer gaan. Het wakeboarden ging buitengewoon goed, na het wakeboarden zijn we naar MOON gegaan, hier hebben we onder het genoten van een hapje, drankje en wat heerlijke lounge muziek de gehele middag lekker relax achteruit gelegen. ’s Avonds zijn Chantal Mo, hun Duitse collega, Mila en ik gaan steengrillen bij restaurant ‘‘De Kleine Wereld’’. Nadat al onze buikjes vol waren hebben ze Mila en mij thuis gedropt, waar ik mij gedoucht en vervolgens nog uitgebreid met aftersun ingesmeerd heb, aangezien ik toch wel verbrand was, vooral in mijn gezicht. Hierna nog even wat mailtjes, krabbels, foto’s e.d. verwerkt op mijn computer, waarna ik mijn bedje opgezocht heb.