De Negende Werkweek - Week Tien In Curaçao

28 maart 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Maandag 22.03.2010

Vandaag komen mijn moeder en Lei aan, jippie!!
Rond 10.00u opgestaan waarna ik mijn mail gecheckt en beantwoord heb, krabbels gelezen en beantwoord heb, ontbeten in de zin van huzarensalade met wat brood, muziek geluisterd, vervolgens de was bij elkaar gezocht, met Stefan naar de Appie Heijn geweest, vervolgens naar de wasserette, terug naar huis gegaan, mijn kamer beetje opgeruimd, geveegd en gedweild, bed opgemaakt en vervolgens nog een beetje gegeten en om 15.45 nog even met mijn jongste broer gebeld. Nog wat muziek geluisterd, mijn reislog bijgewerkt, krabbels en privéberichten op Hyves gelezen en beantwoord, mijn reislog geüpdate met een de avonturen van afgelopen week en nog twee foto’s toegevoegd die wij gemaakt hebben bij de grote knip afgelopen zondag, op tv gekeken hoe laat het vliegtuig van mijn moeder en Lei zouden landen waarbij stond dat een kwartier vertraging hadden en om 17.25u zouden landen. Iets voor vijf uur bleek dat het vliegtuig geen vertraging meer had en dus om 17.10u zou landen, om 17.00u ben ik dus naar Hato gereden om mijn moeder en Lei te gaan ophalen. Hier aangekomen moeten wachten tot zij rond 17.40u het vliegveld uit kwamen gelopen, happy!
Vervolgens heb ik ze naar hun hotel gebracht, mooie kamer geregeld wat informatie over het hotel gelezen, post van de thuisblijvers gelezen, iedereen bedankt voor de kaarten, foto’s en tekeningen trouwens, echt top! Wat ook toevallig was, ik vertelde mijn moeder dat ik zowaar aan het lezen geslagen ben en het boek ‘‘Echte Mannen Eten Geen Kaas’’ al gelezen had, ze begint te lachen en zegt ik ben ook begonnen met lezen en pakt een boek uit haar tas, wat staat er op de kaft ‘‘Echte Mannen Eten Geen Kaas’’ ik moest lachen en kon niet geloven hoe toevallig dit was, meteen erna zei ik dat ik nu begonnen was aan het boek ‘‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’’ en dat ik daarna het vervolg op dat boek wil gaan lezen, mijn moeder begint nog harder te lachen en pakt twee boeken uit haar tas en ja hoor! Ze pakt twee boeken uit haar tas genaamd; ‘‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’’ en het vervolg hierop.
Nadat ze zich wat opgefrist en omgekleed hadden zijn zij wat gaan eten in het hotel en vervolgens om 21.20u gaan slapen. Ik ben in de tussentijd weer naar huis gegaan, wat foto’s en tekeningen opgehangen, de kaarten een mooi plekje gegeven, waarna ik de stad in ben gelopen met de bedoeling iets te gaan eten bij KFC, aangezien deze al dicht was vanaf 19.00u ben ik maar weer terug naar mijn Antilliaanse thuis gelopen, waar ik vervolgens mijn reislog nog wat heb bijgewerkt, Chantal nog gesproken via Skype en Jack gesproken eerst op Hyves en vervolgens op MSN. Voor hem moest ik een baantje zoeken hier op Curaçao maar hij kon me het geweldige nieuws vermelden dat hij zestien april al naar Mallorca vertrekt en daar gaat werken als restaurantmanager in een steakhouse, dus mijn volgende vakantiebestemming heb ik waarschijnlijk al, mocht ik nog wat over houden hier! Nadat ik met Mila en Caroline nog even een frietje met snack ben gaan halen en daarna bijna voor de tv in slaap viel ben ik rond 02.00u naar bed gegaan.

Dinsdag 23.03.2010

Toen ik rond 10.00u opstond, heb ik me de computer aangezet en nog steeds geen internet, sinds gisteravond alweer. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren voordat we weer internet hebben. Vervolgens heb ik mij een boterhammetje met abrikozenjam en een met overheerlijke Limburgse stroop gemaakt. Iets na 11.00u deed internet het opeens weer, dus snel mijn mail gecheckt, wat mensen op MSN gesproken, mijn was gaan halen bij de wasserette, deze in mijn kast ingeruimd, bakje cornflakes met melk gegeten. Vervolgens ben ik me gaan douche en klaarmaken voor weer een avond te werken. Om 14.30 begonnen met werken. Op het werk was het rustig maar toch de gehele avond door rustig aan wat te doen gehad. Hadden een tafeltje in Sculpture Garden wat wel heel lang bleef zitten toen deze gasten uiteindelijk weg waren snel alles opgeruimd en om 00.00u waren we klaar met werken. Vervolgens met nog wat collega’s iets gedronken, waarna ik om 00.15 naar huis ben gegaan. Thuis aangekomen nog wat tv gekeken waarbij ik bijna op de bank in slaap viel tot ik om 02.00u toch maar naar bed ben gegaan.

Woensdag 24.03.2010

Onrustige nacht gehad, was namelijk alweer om 06.30u wakker, vervolgens toch nog in bed blijven liggen tot 09.00u waarna ik mij ben gaan wassen, ontbijtje heb gemaakt, op de computer even mijn mail gecheckt heb, krabbels beantwoord en verstuurd, urenstaat bijgewerkt, reislog bijgewerkt, nog met Chantal gechat over de stage rond 10.30u belde mijn moeder, om te kijken of we nog wat konden gaan doen, hierbij hadden we als uitkomst om Willemstad even in te gaan. Dus ben ik ze gaan halen, heb ik ze even het appartement laten zien en zijn we vervolgens de weg overgestoken door hotel heengelopen waarbij ik ze gelijk het een en ander heb laten zien, nog even kennis heb laten maken met de F&B Director Steven Bakker en zijn we vervolgens Willemstad ingelopen, hier bij Eetcafé de Buren even gelucht, nog wat winkels in en uit gelopen, nog twee nieuwe short van ze gekregen. En om 13.30u heb ik ze in de stad achtergelaten en ben ik snel naar huis gelopen, nog moeten rennen om op tijd door de poortjes van de pontjesbrug te komen, anders had ik op de pontjesbrug vastgestaan. Thuis aangekomen moest iedereen zich nog douche, Mila stond al bijna onder de douche, vervolgens is Gilbert zich gaan douche en van Stefan mocht ik hem voorgaan, aangezien hij iets laten naar het werk hoefde te vertrekken doordat hij de auto ter beschikking had. Caroline was als laatste binnengekomen maar had zich die morgen al afgespoeld en hoefde zich niet perse meer te douche. Dus snel onder de douche gesprongen, verder klaargemaakt doormiddel van mijn werkkleding aan te doen, mijn haren te doen, werkattributen verzamelen en om 14.25u de straat overgelopen en aan de slag. Was een relax avondje, niet heel erg druk maar toch continu weer wat te doen, heerlijk werken is dat! Om 23.30u waren we klaar met werken, direct naar huis nog even op de bank wat met Mila en Caroline gepraat, waarbij ik bijna in slaap viel, haha, sorry! Vervolgens nog wat moeten eten, aangezien ik echt honger had! Dus nog even wat aardappelsalade gegeten en wat augurken. Daarbij wat spa en fruit gedronken en wat vruchtensap, vervolgens mijn reislog en urenstaat bijgewerkt en rond 01.30u naar bed gegaan. Morgen weer een nieuwe dag..

Donderdag 25.03.2010

Om 08.00u werd ik alweer wakker, maar ben toch nog maar in bed blijven liggen, tot mijn moeder om 09.30u belde. Nadat ik hier even mee gesproken had, heb ik mijn laptop opgestart, ben ik mijn mail en krabbels gaan lezen en beantwoorden, even een flyer in elkaar gezet als voorbeeld voor Chantal. Verder nog wat mensen op MSN gesproken, bakje cornflakes gegeten e.d.
Om 14.30u ben ik weer begonnen aan mijn werkdag, in Sculpture Garden. Vandaag nog en dan twee dagen vrij en leuke dingen doen met mam en Lei.
Sculpture was rustige deze avond één tafeltjes van vijf, één tafeltjes van vier en één tafeltjes van drie gehad. Waarbij ik me vooral bezig heb gehouden met het tafeltje van drie. Zij hadden het soort van enquête formuliertje wat we altijd bij de rekening doen ingevuld met als commentaar over de waiter; excellent. Het tweede formuliertje wat er over mij, nadat ik mensen van dienst ben geweest is ingevuld en voor de tweede keer bij het commentaar over de waiter een excellent. Voor de rest nog wat geholpen op Village Square en in Jaipur. Om 23.45u was ik klaar met werken. Thuis aangekomen nog even mijn mail gecheckt, wat krabbels, reactie en dergelijke geplaatst, mijn reislog bijgewerkt en gaan slapen. Morgen een heerlijke dagje vrij, lekker naar het strand etc.!

Truste!!

Vrijdag 26.03.2010

Om 09.45u ben ik opgestaan, nadat ik mij al een keer omgedraaid had. Vervolgens werd er voor de zoveelste keer van verscheidene kanten op deuren en ramen geklopt door de bouwvakkers die hiernaast aan het werken zijn, zij zijn namelijk een nieuw hotel aan het bouwen. Maar omdat de auto van de huurbaas daar op het bouwterrein geparkeerd stond moest deze natuurlijk weg en hadden wij al bijna problemen met ze omdat ze niet meteen snapte dat de auto niet van ons is, wij niet naar boven konden, hem gebeld hadden maar hij nam niet op en zijn vrouw al gebeld hadden die dus onderweg was.
Vervolgens heb ik mij maar eens de computer aangezet, maar helaas deed het internet het weer eens niet. Dus even mijn reislog bijgewerkt, tosti’s als ontbijt gemaakt, waarna opeens mijn moeder en Lei voor de deur stonden, terwijl ik in verwacht had dat ze wel even zouden bellen. Snel mijn tosti’s gegeten, iets anders aangedaan, tanden gepoetst, wat water door mijn haren en in de auto gestapt, allereerst heb ik ze de Kleine & Grote Knip laten zien, vervolgens Playa Kalki laten zien en bij Kura Hulanda Lodge Beach Club wat gegeten, namelijk een appel salade. Vervolgens doorgereden naar Shete Boka wat best de moeite waard was en mooi om te zien.Om 15.45u hebben ze mij weer thuis afgezet en zijn zij terug naar het hotel gegaan, voor zich even wat te uit te rusten en te verzorgen. Ik heb intussen thuis mijn mail gecheckt en beantwoord, krabbels gelezen en beantwoord, mijn reislog bijgewerkt, foto’s op mijn computer gezet. Vervolgens ben ik mij gaan douche, wat muziek geluisterd en naar Hotel Kura Hulanda Spa & Casino gegaan waar mijn ouders op dat moment ook naartoe kwamen om iets te gaan eten en drinken. Hier heerlijke Smoked Chicken Quesadilla als appetizer en Mixed Fajitas als entree gegeten, waarbij ik een heerlijke Mai Tai en een glaasje Sprite gedronken heb, onder het genot van de live muziek gezongen door Michael Anthony. Vervolgens nog wat gaan drinken bij de pontjesbrug aan de handelkade en rond 23.00u naar huis waarna we met wat collega’s zijn gaan bowlen. Na het bowlen waren er nog wat dames en heren die honger hadden, toen desbetreffende vreetschuren eindelijk uitgegeten waren ben ik naar Bermuda gescheurd, daar Alex al naar huis was gereden om zich om te kleden aangezien hij nog zijn werkkleding aan had en mij op dat moment ongeveer een kwartier geleden gebeld had dat hij achter een minuutje of twee vanuit huize Caracasbaai zou vertrekken, oftewel hij stond bij Bermuda al te wachten op ons. Hier nog een redelijk gezellig avondje gehad, rond 04.00 thuisgekomen en direct gaan slapen.

Zaterdag 27.03.2010

Nadat ik al eens wakker was geworden en mij terug in bed had gelegd belde mij rond 10.30u mij moeder op, met de vraag hoe laat zij bij mij moesten zijn. Ik tussen 11.00u en 11.30u afgesproken en exact om 11.15 stonden ze bij ons voor de deur. Snel nog wat spulletjes gepakt mijn tanden gepoetst en weg waren we.
Aangezien we gisteren de Westkant van het eiland op waren gegaan zijn we vandaag richting Oostpunt en Spaanse water gereden. Allereerst op weg naar de Aloë Vera plantage even bij Zuikertuintje onze auto geparkeerd, waarna we wat geshopt hebben bij Zuikertuintje en Bloempot; twee winkelcentra. Nadat we het hier zo’n beetje gezien hadden zijn we naar de Aloë Vera plantage gegaan, hier wat rond gekeken, een filmpje gekeken over hoe met deze plant oogst, wat ze er allemaal mee maken en waar het bestemd voor is. Dit was toch wel leuk om te zien en best interessant, hier nog wat spulletjes gekocht waaronder voor mij een heerlijke body & face scrub en een dagcrème voor het gezicht. Hierna zijn we doorgereden naar de Ostrich Farm, waar we eerst heerlijk gegeten en gedronken hebben; voor mij een tortilla met struisvogelvlees en diverse groeten, één glas sprite en samen met mijn moeder nog één literfles Aloë Vera drank waarna we een rondleiding op de Ostrich Farm genuttigd hadden wat tevens heel interessant was. Aangezien het al redelijk laat was en ons niet direct iets te binnen schoot wat we nog konden doen daar in de buurt zijn we maar terug gereden naar Willemstad. Aangekomen bij mijn huisje, de auto hier geparkeerd, wat spulletjes binnen gelegd en de stad ingelopen. Nog wat geshopt en vervolgens gedronken; namelijk voor mij een Frozen Apple Strawberry Mojito bij het Rif Fort – Renaissance Mall en naar huis, thuis aangekomen wat gelezen, mailtje verstuurd, reislog bijgewerkt, internetbankiert, een brief aan mijn oma geschreven en verstuurd per mail, verschillende mailtjes verstuurd naar o.a. mijn vorige stagebedrijf en mijn laatste werkgever e.d., krabbels gelezen en beantwoord. Vervolgens kwamen Mila en Caroline alweer thuis die zich snel gingen douche en omkleden om nog op stap te gaan naar Villa Maria, ik ben deze keer niet meegegaan om het feit dat ik afgelopen dagen al weinig en slecht geslapen had, daarbij moest ik alweer om 08.00u beginnen met werken morgenvroeg.
Dus ben ik mij langzaamaan de tanden gaan poetsen en dergelijke, waarna ik nog wat uit het boek ‘‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’’ gelezen heb en ben gaan slapen.

Truste!!

Zondag 28.03.2010

Zondagmorgen ging om 06.30u alweer de wekker maar zoals gewoonlijk was ik alweer wakker voordat de wekker daadwerkelijk ging.
Snel gedoucht, ontbijtje gemaakt in de zin van een bak cornflakes, vervolgens naar mijn werk gelopen oftewel de straat overgestoken naar de banquetingzalen gelopen waar buiten een persoon beveiliging en twee mensen van engineering nog niemand was. Dus weer terug gelopen naar het hotel om de sleutels te gaan halen tot ik onderweg Steven Bakker tegenkwam, hij had de sleutels, het wisselgeld voor die dag en hup aan de slag. Vervolgens zijn we begonnen aan het opzetten van een bar/buffet voor de dag, om 09.00u kwam Caroline die mocht een uurtje later beginnen. Deze dag het merendeel heerlijk gezeten, wat gedronken, wat gepraat, getekend, van het weer en de omgeving genoten. Een van de leukste dagen tot nu toe, haha! Toen we om 18.30u klaar was met werken en ik thuis aankwam heb ik Stefan gebeld die mij ondertussen al een sms’je gestuurd had. En zijn we uiteindelijk nog even naar Wet ’N Wild geweest met een paar man. Daarvan thuisgekomen, heerlijk mijn bedje ingedoken op naar een nieuwe dag!

1. Peter Gorissen:
    31 maart 2010
    Dag lieverd inderdaad op je voeding letten ! Wat je eet en hoeveel. Veel/langdurig (vetverbranding) bewegen natuurlijk , probeer die in te passen in je werkritme. Opa heeft een hogere dosering Pretnisol gekregen waardoor hij weer wat beter kan bewegen. Erik voelt zich nu het vocht achter zijn trommelvlies vandaan is ook beter. Oma is nog altijd een spraakwater. Patrick en de rest is OK! Ramon en ik komen 28 april (gepland) 16:20h met vlucht:OR 361 aan op Curacao en verblijven tot 9 mei in Plaza hotel Curacao STD Willemstad. Groet, xxx pap.